Pages

Wednesday, 17 April 2013

Entri ada kaitan dengan Jangan ceroboh Negara Saya

Posted by Jade at 15:55
Assalamualaikum...



Hai! kita bertemu lagi dalam kesinambungan entri Jangan ceroboh negara saya!.

Sejak peristiwa pencerobohan di Lahad Datu hari tu, semangat patriotik dalam diri aku semakin meningkat. Ya, sebagai rakyat Malaysia bumi bertuah ini, kita seharusnya bersyukur. Dan sejak itulah saya like page PDRM, vat 69 dan lain-lain. Tengok betapa patriotiknya saya! Hikhikhik... Dari page tu, banyak info yang saya dapat as it was the official page so the information must be true.(apa ni, sekejap aku sekejap saya!..wkwkwk..)


Pada 29 Mac lepas, aku telah pergi ke Felda Sahabat 16 berhampiran dengan kawasan pencerobohan. Tapi bukan untuk meninjau keselamatan or menilai kerosakan, tidak saya bukan pihak terbabit.  Huhu..

Aku ke sana kerana ingin mengambil Sijil spm iolls di Smk Desa Kencana. Oh man! I love my school. Biar kampung asalkan kluster okeh! Kelasss kau Maria Dk!

Yang tak adilnya adalah, sekolah iolls masuk tv setelah iolls sudah tak bersekolah di sini. Ok! That was not fair! ceh..ada hati rupanya...


Sebahagian landskap sekolah
(captured with my hp)

Koridor depan pejabat am
(captured with my handphone)


When I reached at Cenderawasih, awal2 saya dah nampak helikopter Nuri, kereta perisai Adnan, askar-askar polis rela di situ. Oh! That was awesome sebab jarang nampak diorang kecuali semasa saya berada di kem plkn. (Saya wirawati negara, yes!)

Oh yeah! aku tak sabar nak bergambar! Hahaha...sisi jahat mula menonjol dalam diri.


Ini pusat media. Di Sahabat Beach Resort or simply known as resort for the villagers.



This picture look a little bit greennish blue or whatsoeverkan. Sebab aku captured dari dalam kereta,  jadi gambar macam ada filter. Padahal ini effect tinted kereta. Lol! capture guna hp pon ada hati mau pakai filter segala


Sebenarnya, tak banyak gambar yang aku dapat capture. Well, I can only see sebab malas mau capture. Tapi bersungguh sungguh mengupdate blog. Apakah?


Then, after few days atm mengadakan Hari Terbuka ATM. Ok, once again aku dalam kerugian yer kawan2. Jeles guwa tengok member2 and family member guwa post gambar-gambar kat fb pasal hari terbuka atm.1 album lagi tu! Aku pun mau naik tank jugak..wuwuwu....kalau setakat pegang senjata, tak heranlah. Aku sudah pernah pegang pon. hewhewhew..jeles lettew!


Lastly. uhh..apasal tiba-tiba ada lastly sedangkan aku tak tulis firstly di awal pendahuluan? Oh..abaikan sahaja. Bukan karangan spm pun. Eh, aku sudah lupa nak cakap apa tadi. *sigh*. 

Oh yeah..I'll come again later, dear dk.



Sekian sahaja contengan saya buat hari ini.



[UPDATE] KUALA LUMPUR - Para penyokong kumpulan pengganas Sultan Sulu yang menceroboh Sabah baru-baru ini telah menggodam enjin carian Google. Penggodam itu menyiarkan maklumat bahawa Sabah bukan negeri yang sah di Malaysia.


Hasil keputusan carian enjin itu juga memaparkan keratan kenyataan tersebut yang diambil daripada petikan di laman web Wikipedia."Sabah merupakan salah sebuah daripada 13 negeri di Malaysia dan ia dikuasai secara haram," kata kenyataan tersebut dalam bahasa Inggeris.

Selain itu, sebuah laman web Kolej Stamford di Malaysia turut digodam pada hujung minggu lalu apabila muka hadapan laman tersebut diganti dengan mesej yang menyatakan: "Masanya telah tiba untuk menuntut kembali apa yang sebenarnya menjadi hak kami."

wuwuwwu..bodo gilak penyokong kump pengganas sulu ni. Dapat tanah kubur adalah, x guna hidup, bagus matikla.


* sila jangan pelik dengan tajuk entri. Memang ada kaitan kan? kaitanya adalah latar tempat.

 Warning!....bg anyone yg sudah lupa apa itu latar tempat, maknanya anda sudah lama meninggalkan sekolah. Hakhak!






Soalan:
Nyatakan latar tempat, latar masa dan latar masyarakat berdasarkan petikan di atas.





Just joking! :)






Happy reading and thank you!


0 comments:

Post a Comment

Be nice, be yourself. Rude people suck.

Categories

Anybody's Here???

Let's Shout Out Loud Here!

From Other Website

 

Blog of Memories. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting