Pages

Saturday, 31 August 2013

Happy National Day

Posted by Jade at 12:26
Assalamualaikum...



Happy National Day everyone. Selalunya kalau time merdeka ni, aku tak de la buat apa-apa. Just menonton tv dan layan cerita-cerita best. Aku kan mempunyai semangat patriotik yang tinggi. Aku suka tengok pasukan beruniform buat kawad kaki kat tv tuh. Masalahnya, kat dalam blik di kolej aku ni tak ada tv, dahlah semua kawan-kawan aku dah balik rumah masing - masing. Adakah aku memang ditakdirkan untuk forever alone? Di pagi yang hening ni, bertemankan lagu Aku Mahu Dia - Hazama, sebenarnya.. aku dalam kerugian kesunyian. Bahahaha!!


Disini aku bukan lah nak bersajak or bersyair pasal hari kemerdekaan. Oh, aku tak reti buat semua tu. Teehee..nampak sangat aku ni tak ada seni kan? Tapi aku jeles nauuu, kawan2 kebanyakannya balik rumah. Weyh! Aku pun nak balik gak!! Hari ni baru aku tau erti kemerdekaan sebenar (ceh..tipu!).


Sejak dua menjak ni kan, aku sangat busy. Minggu lepas, kitorang ada pertandingan kawad kaki nau.. Sekian lama aku tak kawad kaki. Korang tau tak aku sangat suka kawad?? Aku tak peduli kulit hitam itu semua..haha.. Aku rasa aku macho bila kawad. Angpa jangan dok gelakkan aku wey. Gua cakap yang benar ni.



Nampak tak guwa macho bila pakai baju celoreng???
Leader mesti arr dudok kat tengah. Itulah erti cinta sebenar. Erkk!



Aku kat uitm ni memilh kesatria negara untuk subjek kokurikulum. Eceh..apesal ayat skema sangat? Anyonyonyo.... Aku kan mempunyai semangat patriotik yang tinggi, mestilah pilih kesatria negara. Sebenarnya, itu semua propa belaka.. Aku sebenarnya nak masuk kor-suksis, tapi kami takde jodoh. Rupanya jodoh aku dengan kesatria negara. Then, the rest is history....



Haii! Kami platun Echo!! Cuba cari aku kat mana??


Time plkn duluaku platun Mike. Kompeni Charlie. Yeah! Charlie forever. Sapa sini kompeni Charlie jom kita bersorak ramai - ramai!! 


Apa yang aku suka pasal kawad adalah, choiiii! bukan sapa yang mengajarnya..eceh.. tapi aku suka kerjasama. Ya, betul. Apa yang penting? Kerjasama! Bak kata wonder pets. Aku pun setuju. Bukan tu ja, situasi tegang time berlatih pun best tauu! Hahaha...aku memang kejam. Kau pernah kawad dengan batu bata? Lebam - lebam tangan aku seminggu. Kira macam kawad sambil bawak dumbell 3kg.



Selepas kawadaku ada diskusi with part 6 Diploma in Science (DIS). Banyak aktiviti yang kami buat hari tu. Penat giler doe guwa cakap. Dahlah smlm dia kawad kaki, esoknya ada sikusi sampai petang. Tapi kami enjoy naauuu.




Kami kumpulan Feng. Alah, yang boboiboy tu!
 Aku tak paham kenapa cara duduk aku macam tu.
 Adakah aku memang hipokrit yang nyata?


Lepas diskusi, ada macam macam lagi. Macam biasa, aku ada latihan setiap hari Isnin dan Rabu, jam 8 smpai 10 malam. Latihan apa? Cer teka?


Kalau anda hebat macam saya, anda haruslah boleh meneka latihan apakah yang saya buat pada setiap isnin dan rabu. Ini adalah salah satu dari beribu aktiviti kecintaan saya. Ececeh...



Lepas tu, hari khamis yang lepas, aku ada pergi ke UMS (Universiti Malaysia Sabah_ untuk menyaksikan teater tau. Aku tak pernah tengok teater sebelum ni, tak minat pun. Tapi sebab kawan aku nak tengok and ada markah KI, aku pun beli tiket la. Rm10 jer


Vito Il Mafioso


Memandangkan aku tak minat teater, so aku anggap teater ni biasa - biasa ja. Tapi, setelah masuk kat dalam auditorium, feel dia semacam. Weyh! Aku suka weyh! Lagu spain, aku suka theme and watak dia. Aku suka Vito. Time aku tengok ni, watak utama dilakonkan oleh understudies. Weyh, hebat aarr understudies diorang. Atau aku yang first time ni tak tau apa-apa. Aku tau tengok jaa.. Sebelum ni, kawan-kawan aku dah pergi tengok, sebab diorang buat pementasan selama dua hari. Aku tanya pendapat diorang, mereka kata biasa-biasa ja. Maybe bagi diorang, tapi aku rasa best jaa.. Sebab aku suka setting mafia tu! Aku suka cerita thrill, putar belit, misteri, seram dan a little bit kelakar drpd cerita romantik.  Cerita romantik tak best tau, so puh-lease laa jangan tanya aku cerita cinta malaysia. Eceh, pontianak harum sundal malam kau tengok pulak kan. Eh, itu cerita romantik kan?




Aku rasa aku dah menyimpang jauh dari tajuk. Ya..ikhlas tapi jaoh..jaaooohhh...
So, selamat bermerdeka yer kawan-kawan. Adakah perkataan bermerdeka? Apa-apa pun, maaf zahir dan batin.











p/s: gambar-gambar di atas aku tak letak watermark, sapa berani curik, meh sini aku patahkan tengkuk dulu!











Happy reading and thank you!

1 comments:

Aniq Bukhary on Tuesday, September 03, 2013 said...

Salam kemerdekaan :)

Post a Comment

Be nice, be yourself. Rude people suck.

Categories

Anybody's Here???

Let's Shout Out Loud Here!

From Other Website

 

Blog of Memories. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting