Pages

Monday, 11 November 2013

Random Post : What I've Done

Posted by Jade at 11:23
Assalamualaikum..



*post ni by menggunakan bahasa Sabah, kalau tak faham, tak payah baca. 



Betulla, kalau ndak paham, ndak payahlaa baca. Nanti ada pula segmen maki-maki di ruang komen sebab ndak paham. Hikhik..aku bercakap berdasarkan pengalaman dan pemerhatian.





From Sabahan Troll Page


Kalau bukan sabahan mesti ndak paham kan troll ni kan. Hakhak! Apa-apa pun, aku sukak page ni. Boleh bikin ketawa ketawa oo time malam2 lepas study bejam jam.



Main point


*******************************************************************************************************************




Semalam aku tengok2 album dalam laptop ni. Terus tejumpa laa gambar-gambar time semester 1, Dis. Eceh..Days swifty come and go laa kunuk. Mau masuk sem 2 sudaa. Lagi satu, aku suda lama ndak edit2 gambar, sbb lama suda aku ndak ambik gambar macam selalu. Busy bah study.. Tapi ni bukan edit butul2 punya edit. Pakai photoscape jak pun. Ndakdala aku guna photoshop pulak.






Ni la kunun apa yang aku buat spnjg 1 sem.
Tp ndak semua ada sni. Ndak muat. Haha..


Gambar dari kiri, atas sekali tu gambar coklat tapi macam batu. Aku tengok tu pelik, jadi aku snap la time di kelas. Next, gambar time kami the part 1 students yg ambik course kesatria pigi Tanjung Aru sempena sambut kemerdekaan. (50 tahun Sabah merdeka dlm Malaysia). Gambar gunung Kinabalu, Teater Vito Il Mafioso, jalan menuju ke library, buku fixi yang sudah dibaca, tengok drama korea, view from my room A3221, lapisan bawang under microscope with the blue stain, lab report, dan botol air Asfa.


Mukak siapa lagi kalau bukan aku kan.


Gambar besar pakai tudung merah ni time kami mau pi Tanjung Aru. Yang lain tu gambar time di lab, di bilik, kelas and time on the way pi kk. I wonder, kenapa sekarang aku suda ndak rajin ambik gambar? 





Malam Evoscience aka Dinner Fakulti Sains Gunaan.
Aku pun ndak tau kenapa aku pilih kaler oren.


Time dinner, Di Sutera Harbour. First time aku sampai Sutera Harbour, memang cantik. Tapi time tu malam, so ndak la nampak betul tempat tu. By the way, bro yang serve makanan kami di meja tu macam Beto. Tapi dia lagi cute. Sampai malu-malu dia kami kacau. Bahaha! Dasar pembuli, sudala kuat makan. Ehemm..



Malangnya, aku ndakda gambar time libk24 hari tu. Tapi, kalau ada pun ndak jugak aku mau upload, bida ok! Hitam semua muka. Sunburn habis. 



Sebenarnya, banyak lagi yang aku sudah buat sepanjang satu semester ni. And, final exam result pun, alhamdulillah, ok jugak. 3 pointer la. Yang penting chemistry dapat A!! Dapat jadi komander, permohonan kolej pun berjaya. Syukurlaa nak!




Oh ya, hari tu, time aku dgn Syl (kawan aku) pi kk,  dalam bas tu ada dua org visitor/tourist dari filipina. Dorg mintak tolong dengan kami tunjukkan jalan pi centre point dari stesen bas bandaran dekat padang merdeka. aku dengan syl bukan orang kk, dia sarawak, aku tawau. Aku pun cakap dengan tu visitor "Would u lend me ur map?'. Dia pun tersengih. Cis. Nasib baik ndak sesat ok. Aku baru sekali jak jalan dari stesen pi cp tu. aku kan pengingat jalan. Muahaha! Itula yang best, aku ni macam GPS (bukan Genji Perfect Seiha ya!). Best jugak dapat tolong tourist tu. Boleh test2 cakap english. Pandai jugak aku speaking rupanya..mauahaha!!! Ndakda laa sekat2 macam time speaking test..hehe..




Sudahla, nanti si mummy marah aku sebab duduk depan laptop jak. Punyala pemalas ini sumandak. Haha!





Ini post gembira!! See you soon.




Kerja ku di rumah tengok Running Man jak. Paling sukak tengok si Kwang Soo buat mukak begini. Lucu betul Jelek. Pesanan penaja, jangang makan sambil tengok Running Man. Nescaya tercekik. Aku cakap berdasarkan pengalaman. Hehehe...:p






Happy reading and thank you!


4 comments:

Bahrain Ramlan on Monday, November 11, 2013 said...

aku faham sabah skit2x..

Aniq Bukhary on Monday, November 11, 2013 said...

Buat muka lg.. Haha. Tapi kan yg gambar sabahan troll tu memang lucu. Ada jg like page tu...

Asffa on Tuesday, November 12, 2013 said...

hehe..bgusla. :)

Asffa on Tuesday, November 12, 2013 said...

Best kan Sabahan troll tu..hehe!

Post a Comment

Be nice, be yourself. Rude people suck.

Categories

Anybody's Here???

Let's Shout Out Loud Here!

From Other Website

 

Blog of Memories. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting